.
صفحه اصلي آرشيو جستجو پيوند ها تماس با ما
 
آخرین عناوین
چهارشنبه شب شاهد ماه گرفتگی باشید

به گزارش واحد مرکزی خبر، مهندس ماجد ابو زاهره رییس جمعیت اخترشناسی در جده عربستان درباره خسوف چهارشنبه شب گفت: "در این ماه گرفتگی ، ماه در تاریک ترین وضعیت خود قرار می گیرد به همین منظور این اتفاق از اتفاقات نادر تاریخی است".

ابو زاهره ادامه داد: "این اتفاق آخرین بار در تاریخ چهاردهم جمادی الاخر سال 1391 قمری (چهل سال قبل) در آسمان عربستان و چند کشور عربی مشاهده شده بود".

این اخترشناس عربستانی افزود: " ماه گرفتگی چهارشنبه شب از ساعت بیست و بیست و چهار دقیقه به وقت مکه مکرمه آغاز می شود اما در مراحل آغازین دیدن آن با چشم غیر مسلح ممکن نیست ولی به مرور زمان در ساعت بیست و یک و بیست و سه دقیقه به خسوف جزئی تبدیل می شود و در این زمان می توان شکل کره زمین را از روی سایه ای که بر چهره ماه می اندازد با چشم مشاهده کرد

این خسوف در ساعت بیست ودو و بیست و دو دقیقه کامل می شود و تمام ماه در سایه زمین قرار می گیرد اما اوج خسوف در سال بیست و سه و سیزده دقیقه است زیرا در این زمان سایه زمین بر چهره ماه صد و هفتاد ممیز پنج دهم درصد است و در این زمان ماه در ظلمتی کامل دیده می شود".

این دانشمند عربستانی مدت زمان خسوف کامل را 100 دقیقه خواند و گفت: " مدت زمان خسوف کامل نیز در ماه گرفتگی چهارشنبه از اتفاقات نادر است"./1290


استفاده از اين خبر فقط با ذكر نام شمال نيوز مجاز مي باشد .
ایمیل مستقیم :‌ info@shomalnews.com
شماره پیامک : 5000592323
 
working();

ارسال نظر :
پاسخ به :





نام : پست الکترونیک :
حاصل عبارت روبرو را وارد نمایید :
 
working();

« صفحه اصلي | درباره ما | آرشيو | جستجو | پيوند ها | تماس با ما »
هرگونه نقل و نشر مطالب با ذكر نام شمال نيوز آزاد مي باشد

سامانه آموزش آنلاین ویندی
Page created in 0.053 seconds.